Pazarlamanın
geleceği ve bilinmesi gereken 4 yol haritası hakkında bilgi veren Dijital
Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan,
şunları söyledi: “Dijital Pazarlama Okulu
olarak yakın geçmişte gerçekleştirdiğimiz birçok etkinlikte, dijital dönüşüm ve
bu dönüşüme adapte olacak bireyler yetiştiriyoruz. Yaşadığımız süreçte hızlı
bir değişim içinde olan pazarlama dinamikleri, stratejilerimizi yeniden gözden
geçirmemizi sağlıyor. Bu değişim sürecinde, oyunun kuralları yeniden oluşuyor.
İzlenimlerimiz ve Google Marketing Next'te edindiğimiz bilgilerle, ciddi bir
tecrübe kazanıyoruz” dedi.
Dijital
Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan,
4 yol haritası hakkında şunları açıkladı:
Yasin Kaplan |
1-Tüketicilerin internetten yardım alma yöntemleri değişiyor
Mobilin hızla yükseldiği dönemde tüketiciler, "bilmek
istiyorum", "gitmek istiyorum", "yapmak istiyorum"
veya "satın almak istiyorum" gibi önemli anlarda, cihazlarına
başvurmaya şartlandı. Bundan böyle insanların, yardım alma yöntemleri de değişecek;
yazmak yerine doğrudan konuşarak yardım almaya başlayacaklardır. Örneğin,
Google uygulamasındaki aramaların %20'si artık sesle yapılıyor. Bu durum,
bizi bekleyen olası diğer değişikliklerin habercisidir.
2-Kullanıcılar, hızlı ve sorunsuz bir mobil deneyim istiyor
Yakın gelecekte başarılı olmak isteyen pazarlamacılar,
markalarının mobil kullanım adımlarını tamamıyla optimize etme fikrini ele
almalıdırlar. Ayrıca, açılış hızı bu noktada kilit role sahiptir. Mobil siteniz
ne kadar harika görünürse görünsün yavaş yükleniyorsa; kullanıcılar sayfayı
terk edecektir. Örneğin, mobil sayfa yüklemesindeki her 1 saniyelik gecikme,
dönüşümlerde %20’ye varan düşüşlere neden olabiliyor.
3-Kullanıcıların online ve offline arasındaki bağı güçleniyor
Günümüz
pazarlama sürecinde, online ve offline'daki birçok boyutun bir arada olmasına
yönelik bir durum ortaya çıkıyor. Müşterilere dönük daha bütüncül bir
bakış açısı oluşturmak mümkündür. Cihazlar arası etkileşim ile kullanıcı TV’de
gördüğü bir ürünü, tablet cihazından araştırıp, masaüstü bilgisayarından satın
alabiliyor. Veya fiziksel mağazada gördüğü bir ürünü, e-ticaret sitesinden
sipariş verebiliyor. Artık, en yeni ölçüm araçları ile dijital ve fiziksel
dünyaları bir araya getirecek, farklı kanalları, cihazları ve medya türlerini
kapsayan müşteri yolculuğunu anlamalarında pazarlamacılara yardımcı olacak.
4-Reklamlarda özelleştirme beklentileri yükseliyor
Günümüzde tüketiciler, kendi özgün ihtiyaçlarına göre
özelleştirilmiş pazarlama mesajları almaları gerektiğini düşünüyor.
Dolayısıyla, müşterilerinize dair kapsamlı bir bakış açısı edindikten sonra
atmanız gereken bir sonraki adım, onlara doğru anda, doğru mesaj ile
ulaşmaktır. Böylece, kitlenize ulaşmak çok daha kolay hale gelecektir.
Yorumlar
Yorum Gönder