Faaliyet gösterdiği 36 pazarda birden marka stratejisini,
sloganını ve görsel kimliğini yenileyen Vodafone, 2009 yılındaki “Power to you”
sloganından bu yana ilk kez marka kimliğinde büyük bir değişime gitti. Şirketin
“The future is exciting. Ready?” olarak belirlenen yeni sloganı, Türkiye’de
“Gelecek heyecan verici. Hazır mısın?” şeklinde kullanılacak. Vodafone’un ikonik
“logosu” ise yepyeni bir 2D tasarımla daha vurgulu bir biçimde kullanılacak.
6 Ekim 2017 - Dünyanın lider telekomünikasyon
şirketlerinden Vodafone, tüm dünyada marka konumlandırma stratejisini,
sloganını ve görsel kimliğini baştan sona yeniledi. Böylece, dünyanın en iyi
bilinen markalarından biri olan Vodafone, 2009 yılındaki “Power to you”
sloganından bu yana ilk kez marka kimliğinde büyük bir değişime gitmiş oldu.
Vodafone’un yeni marka konumlandırma stratejisi, gelecek hakkında iyimser olunması
gerektiği düşüncesine odaklanıyor. Buna göre, önümüzdeki yıllarda yeni
teknolojiler ve dijital servisler toplumsal dönüşümde önemli rol üstlenecek ve
bireylerin yaşam kalitesini yükseltecek.
Hem slogan hem logo yenilendi
Şirketin “The future is exciting. Ready?” olarak
belirlenen yeni sloganı, Türkiye’de “Gelecek heyecan verici. Hazır mısın?”
şeklinde kullanılacak. Yeni görsel kimlikte ise 1998 yılında yaratılan ve
Vodafone’un simgelerinden biri haline gelen “ikonik logosu”, eskisine göre daha
vurgulu bir biçimde kullanılacak. Yeni dönemde tüm pazarlama ve pazarlama
iletişimi çalışmalarının merkezi tasarım ögesini oluşturacak. Logo, “tasarımda
doğalcılık” akımına uygun bir 3D tasarım yerine yepyeni bir 2D tasarımla
hazırlandı.
Vodafone markasının faaliyet gösterdiği 36 ülkede birden
uygulanacak olan yeni strateji, Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan ve
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy’un katılımıyla
düzenlenen toplantıda tanıtıldı.
Colman Deegan: “Gelecek hakkında iyimser olmak için pek
çok nedenimiz var”
Tüm Vodafone ülkeleri için heyecan verici bir döneme
girildiğini belirten Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan, şunları söyledi:
“Gelecek hakkında iyimser olmak için pek çok nedenimiz
olduğuna inanıyoruz. Bilim ve teknoloji alanında yaşanan inovasyonlar toplumsal
gelişimi son derece olumlu yönde etkiliyor. Vodafone olarak, yıllardır dünyanın
dört bir yanında milyonlarca insanın yaşam kalitesini yükselten ve iş yapış
biçimlerini dönüştüren yeni teknolojiler sunmanın gururunu yaşıyoruz. Yeni
marka konumlandırmamızla da yeni trendlerin yeniden şekillendirdiği dünyamızda
müşterilerimizin ve toplumların uyum sürecine ve başarısına destek olmayı
hedefliyoruz.”
Engin Aksoy: “Müşterilerimizin dijital yol arkadaşı
olacağız”
Hem Vodafone’un 33 yıllık tarihinde, hem de sektörde yeni
bir sayfa açmanın heyecanını yaşadıklarını ifade eden Vodafone Türkiye İcra
Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy ise şöyle konuştu:
“Vodafone olarak, son 10 yıldır Türkiye’nin dijital
geleceğine liderlik etme vizyonuyla çalışıyoruz. Dijitalleşmeyi mümkün olduğu
kadar çok insanın hayatına entegre edecek, dijital bağlantılı yaşamı bireyler
ve kurumlar için kolay ve erişilebilir kılacak yenilikçi ürün ve servisler
sunmaya odaklanıyoruz. Şimdi de yeni marka kimliğimizle birlikte dijitalleşme
vizyonumuzda yeni bir açılıma giderek müşterilerimize geleceğin teknolojileri
konusunda ‘dijital yol arkadaşlığı’ yapmayı hedefliyoruz. Bu heyecan verici
yolculukta müşterilerimizin de desteğiyle başarılı ve ilham verici işlere imza
atacağımıza inanıyoruz.”
Türkiye’de tarımdan eğitime pek çok alanda birey ve
kurumları dijital teknolojilerle tanıştırarak geleceğe birlikte
hazırlandıklarının altını çizen Aksoy, şöyle devam etti:
“Sadece teknoloji tüketen değil teknoloji üreten bir
nesil yetiştirme hedefiyle tüm Türkiye’de 7-14 yaş arası çocuklara kodlama
eğitimleri veriyoruz. Dünyanın ve Türkiye'nin uçtan uca dijital teknolojilerle
donatılmış ilk akıllı köyünü kuruyoruz. Vodafone Park’ta hayata geçirdiğimiz
akıllı stadyum altyapısıyla tüm dünyaya örnek olduk. Girişimcilikte Önce Kadın
projemizle Türkiye’nin dört bir yanında kadınlara teknoloji ve girişimcilik
eğitimleri vererek gelir elde etmelerini sağlıyoruz. Türkiye’de işletmelerin
dijital haritasını belirlemek üzere geliştirdiğimiz Yarına Hazırım Platformu
ile işletmelerin Dijitalleşme Endeksini %48’den %53’e çıkardık. Türkiye’nin tüm
şehirlerini iş ortaklarımız ile beraber Akıllı Şehir’e dönüştürmeyi
hedefliyoruz. Diğer yandan, Vodafone FreeZone ile 25 yaş ve altı gençlere yeni
özgürlük alanları yaratırken, dijital müşteriler segmentimiz Vodafone Red ile
abonelerimizin her ihtiyacını eksiksiz karşılayarak onlara tarifenin ötesinde
bir dünya sunuyoruz.”
17 ülkeden 30 bin kişiyle araştırma yapıldı
Vodafone’un marka konumlandırma stratejisi ve reklam
kampanyaları, kapsamlı araştırma ve konsept testlerinin ardından geliştirildi.
Araştırmalar için, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 17 ülkeden 30 bine yakın
kişinin kalitatif ve kantitatif görüşleri alındı.
Vodafone, insanların geleceğe dair iyimser bakış oranını
anlamak için 14 ülkede yaklaşık 13 bin kişiyle bir kamuoyu araştırması da
yaptırdı. YouGov tarafından yürütülen araştırmada şu sonuçlar ortaya çıktı:
* Her yaştan
insan, önümüzdeki 20 yılda yaşanacak teknolojik inovasyonun gelecek üzerinde
olumlu etkileri olacağına inanıyor.
* Gelecek
hakkında en iyimser olanların, 18-24 yaş arası kişiler olduğu görülüyor.
Araştırmaya katılan gençlerin %62’si, yaşam standartlarının 20 yıl sonra bugüne
kıyasla çok daha iyi olacağını düşünüyor.
* Tüm yaş
gruplarından katılımcılar, genel olarak, hem kendilerinin hem de çocuklarının
yaşam standartlarının bundan 20 yıl sonra çok daha iyi olacağına inanıyor.
Geleceğin ilk 10 yükselen trendi belirlendi
Vodafone ayrıca, ev ve iş yaşamını dönüştürebilecek ilk
10 yükselen trendi belirlemek için Futerra Danışmanlık ile birlikte çalıştı.
Araştırmada 5 ülkenin önde gelen gelecek bilimcilerinin belirlediği bazı
teknolojik gelişmeler şöyle sıralandı:
* Ailelerin barınma
ihtiyaçlarındaki değişimlere bağlı olarak, ev inşaatı için 3D yazıcıdan
basılmış parçalar yerine 4D yazıcıdan basılmış parçalar kullanılacak.
* Güneş
panelleri gibi temiz enerji kullanımının çatılardan pencerelere, duvarlara ve
hatta bazı otoyollara yaygınlaşmasıyla global enerji üretimi kapasitesi de 5
kat artacak.
* Organ ve
uzuvları 3D biyolojik yazıcıdan basmak gibi, kişiye özel tıbbi müdahaleler
mümkün olacak.
* Saatte 966 km
hızlara varan trenler sayesinde şehirlerarası ulaşımda yeni bir dönem başlayacak.
* Yağmur suyu
toplama, yeraltı suyu ikmali ve tuzdan arındırma gibi büyük ölçekli su toplama
projeleriyle, su sıkıntısı yaşanan yerlerdeki 1,2 milyar insanın hayatı
dönüşecek.
* Tarımda
bağlantılı sensör kullanımının üç katına çıkmasıyla verimlilik artarken, etin
yerine geçecek yeni protein kaynakları geliştirilecek.
Reklam filmini Ridley Scott Associates hazırladı
Vodafone, bugün (6 Ekim) itibariyle 33 yıllık tarihindeki
en büyük reklam kampanyasını da başlatacak. Ridley Scott Associates tarafından
hazırlanan 60 saniyelik televizyon reklamında, teknolojinin zamanla evrilmesine
karşın insan etkileşiminin hep aynı kaldığı anlatılıyor.
Yorumlar
Yorum Gönder